Een publiek kladblok over de kansen om met Internet en andere nieuwe media de democratie te versterken.

donderdag, november 17, 2005

Vol verwachting klopt mijn hart: e-Parlement!

De Tweede Kamer kreeg eerder dit jaar de Webflop van Burger@Overheid. Als alles goed gaat was dat meteen ook de laatste keer, want in Emerce viel te lezen dat er wordt geinvesteerd in een heel nieuwe site. Recent werd er via de site van Microsoft en Binnenlands Bestuur duidelijk dat er gewerkt wordt aan een heus e-Parlement.
Nu maar hopen dat al die nieuwe inspanningen ook werken voor een gebruiker van niet Windowssoftware. Want Parlandis, de opvolger van Parlando, wordt gebouwd door 'een partner van Microsoft'. Aldus Andre van der meer, de projectleider van e-Parlement.

Vol verwachting klopt mijn hart. Tot dan blijft het nog zwoegen. Mijn RSS-agent Sage (Mijn blopleeshulpje voor Firefox) tipte mij dat PvdA-Kamerlid Dubbelboer zijn bijdrage aan het Algemeen Overleg met minister Alexander 'AP' Pechtold op zijn blog had gezet. Belangrijke kost voor iemand die bij het IPP werkt. Ik was benieuwd naar de bijdrage van zijn collega-Kamerleden. Maar het verslag van deze bijeenkomst is nog steeds niet te vinden op Parlando en www.overheid.nl/op. En dat overleg was op 5 oktober... De actie Open Democratie 1.0 van Sargasso is daarom zo gek nog niet.

1 Comments:

Blogger Steeph said...

De brief is klaar. Schiet er maar op.

17 november, 2005 22:12

 

Een reactie posten

<< Home